perjantai 23. marraskuuta 2018

Hyvää Fridayta!



Tämä on mainos. Jos olet allerginen mainoksille, niin älä lue enempää.

Tämä perjantai on ollut hinnoiltaan musta, valoisuutta ja kieltäytymistäkin on havaittu ja omassa verkkokaupassani se on ollut jopa kankainen. Jonkin verran harmittaa se, että yleisessä keskustelussa on eniten näkyvillä kaksi ääripäätä – joko ihan mahdoton kulutushysteria tai sitten se, ettei osteta mitään ja siinä sivussa tuomitaan vielä ne, jotka ostavat. Tietysti on olemassa musta ja valkoinen, mutta mihin unohtuivat kaikki harmaan sävyt?

Eivätkä kaikki Black Friday -tuotteet mitään ”krääsää ja p**kaa” ole, kuten joku Twitterissä leuhotti. Tarjolla on paljon kotimaisten pienten ja keskikokoisten yritysten hyviä tuotteita, joita ei huononna se, että niiden hinnoissa on tänään tai tällä viikolla prosenttiale. Ne tuotteet ovat yhtä ekologisia kuin ennenkin. Sekin on kiva, että alet ovat rouheita, eivätkä ainoastaan juustohöylää. Ei näitä kampanjatilaisuuksia, jolloin ihmiset liikkuvat ostoaikeissa, nyt niin mielin määrin vuoden varrella ole, varsinkaan pienyrittäjälle.

Onneksi on asiakkaita, jotka ymmärtävät kuinka paljon tämänkin eteen on nähty vaivaa. Päivitetty verkkokauppaa, mietitty tarjouksia, ehkä kuvattu ja käsitelty kuvia, kirjoitettu tuotetekstejä ja valvottukin siinä toivossa, että tämä päivä toisi yrittäjän perheelle joulurahaa tai paikkaisi tuotollaan sen tapahtuman, johon yrittäjää ei tällä kertaa valittukaan. Ja onneksi on meitäkin, jotka ostamme sen tarpeellisen, ihanan tuotteen oli se alessa tai ei.

En kannata kerskakulutusta. Tarpeellista ja kotimaista kulutusta kannatan. Osta pienyrittäjältä. Tiedän, että pienyrittäjä on tehnyt aivan p****leesti töitä tämänkin Black Friday -kampanjan eteen. Pian joulun jälkeen tämä ostaminen loppuu kuitenkin ja kevät on juhliin saakka aivan kuollut. Senhän me tiedämme kaikki.

Alta pääset ostoksille, tervetuloa ja mukavaa joulun odotusta!

Pienyrittäjä

 Black Friday on meillä Fabric Friday!

SHARE:

8 kommenttia

  1. Kiitos! kiteytit tuntoni, mielestäni tämä päivä ei tosiaan saa olla vain musta tai valkoinen. Eettisesti tuotettujakin ja kotimaista pitää myös voida mainostaa ja myydä (myös joskus sillä alella, koska on erilaisia asiakkaita).

    VastaaPoista
  2. Loistava teksti <3 Itse eiliselle kasasin jonkin verran ostettavaa, koska sellaisia oli hankintalistalla ja miksipä en hyviä tarjouksia hyödyntäisi kun sellaisia on saatavilla? :)

    VastaaPoista
  3. ÄOM- päivän tarkoitus on juuri pysähtyä miettimään kulutusta ja sitä ekologisempaa ostamista. Siihen sisältyy juurikin tuo asia mistä puhuit, että satsataan laatuun sekä kotimaisuuteen. Itse black frideyn ajatukseen se ei kuulu vaan sen tarkoitus on vain saada ihmiset ostamaan ihan mitä tahansa.

    VastaaPoista
  4. Hieno postaus!
    Itse työskentelen suomalaisessa perheyrityksessä jossa ei juuri koskaan ole alennuksia. Mut nyt oli! Ja kyllä ihmiset oli onnellisia kun saivat sen kauan himoitsemansa tuotteen pienellä alella. ❤️

    VastaaPoista

MINIMAL BLOGGER TEMPLATES BY pipdig